núm. 29  |  any 2015

Redacció

La Junta de Centre de la Facultat de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (FCAFE) va aprovar el passat mes de juny l’eliminació de les proves físiques d’accés per al grau. A hores d’ara, aquesta resolució ja ha passat tots els tràmits i, per tant, els estudiants que el curs que ve opten pel grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport,  únicament hauran de sol·licitar plaça mitjançant el procediment de preinscripció com la resta dels estudiants que volen accedir a la Universitat. Vicente Añó, degà de la Facultat, ha explicat que la supressió de les proves ha estat una decisió molt meditada que s’ha debatut llargament. En canviar el pla d’estudis amb la implantació del grau des del curs 2009-2010, la Facultat, segons explica el professor Añó, «era conscient que calia modificar les condicions d’accés». Finalment, per al curs 2015-2016, es farà efectiu aquest canvi. En paraules d’Añó: «Actualment hi ha un consens respecte a la idea que no cal ser un bon practicant d’esport per ensenyar educació física i per a la resta d’àmbits laborals on desenvolupen el seu treball els graduats en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport».

Els resultats de les proves també s’han tingut en compte a l’hora de prendre la decisió d’eliminar-les. Dels 414 aspirants de la darrera convocatòria, feta el passat mes de juliol, només 260 igualaren o superaren les marques mínimes fixades i, per tant, n’aconseguiren l’aprovat. Si bé en els darrers anys les marques s’havien rebaixat i s’havia fet una adaptació per a les persones amb discapacitat, Añó apunta que, d’una banda, les proves podien ser dissuasòries a l’hora de triar aquest grau i, d’una altra, es podia quedar fora gent que hauria obtingut un bon rendiment acadèmic en el grau.

Amb aquesta decisió, la Universitat de València, que feia les proves des de fa 27 anys, s’afegeix a moltes altres universitats, com ara la Universidad Autónoma de Madrid, que fa uns anys va decidir eliminar-les.

La titulació de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport té una oferta de 150 places per al campus de Blasco Ibáñez i, des del curs passat, n’ofereix 50 en l’Extensió d’Ontinyent. Enguany, la nota de tall del darrer estudiant que ha optat a les 150 places ha estat de 9,24 i per a Ontinyent, el tall s’ha fixat en 7,727.