núm. 24  |  any 2012

Ciència ARA i Campus Científic d’Estiu són dues propostes d’estiu per als estudiants no universitaris interessats per la ciència i la recerca. Per la seua part, La Nau Jove ofereix, en un espai universitari com és el campus dels Tarongers, un combinat de formació i diversió durant el mes de juliol.

Redacció

Ciència ARA és un programa dirigit als estudiants de batxillerat amb altes capacitats i/o alt rendiment que respon a la demanda d’alguns centres d’atendre les necessitats d’aquest alumnat a través d’activitats que afavoreixen el seu enriquiment curricular. En aquesta tercera edició han participat trenta-cinc estudiants de primer i segon curs, en quatre activitats que han tingut lloc a l’Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva, al Parc Científic, a la Facultat de Farmàcia i a la Facultat de Química i als laboratoris de Microbiologia, de Biologia Cel·lular, de Bioquímica i de Biologia Molecular.

La Delegació per a la Incorporació a la Universitat és qui organitza i coordina el programa Ciència ARA, al capdavant de la qual hi ha Ma. José Lorente.

Per al Campus Científic d’Estiu del VLC/CAMPUS han estat seleccionats 112 estudiants de quart de l’ESO i de primer de batxillerat. Aquest és el segon any que s’organitza el campus d’estiu, que té lloc durant el mes de juliol. Els estudiants que hi participen han entrat en contacte amb la recerca científica de la mà de quatre projectes dissenyats per a ells. Aquesta activitat s’insereix en els Campus Científics d’Estiu que, organitzats pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport i per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia, amb el suport d’Obra Social La Caixa, es desenvolupen a diverses universitats espanyoles. El Campus Científic d’Estiu és una iniciativa conjunta de la UPV i la UV i els coordinadors són els professors José Bonet, director de l’Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada de la Universitat Politècnica de València, i Rafael Crespo, degà de la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de València.

El programa de Ciència ARA

¬ Zoologia marina: alimentació de les tortugues i els dofins, dissecció d’un peix i extracció paràsits.

¬ Microbiologia: detecció d’elements anormals i infecció urinària i estudi de la flora cutània.

¬ Biòpolis: tècniques analítiques i fermentació.
¬ Química general: revelat d’empremtes dactilars i detecció de drogues.

El programa del Campus Científic d’Estiu

¬ Matemàtiques, criptografia i codis: com usar les matemàtiques per entendre’ns.

¬ Tecnologia i física mèdiques: la innovació al servei de la medicina.

¬ La química: una font inesgotable de solucions per a la salut i el benestar.

¬ Un viatge fantàstic amb els peus en la física.

NAU JOVE

72 joves, de 13 a 16 anys, participaren a juliol en la cinquena edició de La Nau Jove, una proposta formativa, d’oci i temps lliure que impulsa la Delegació per a Estudiants, mitjançant la gestió i coordinació del Servei d’Informació i Dinamització. La Nau Jove s’ha fet al campus dels Tarongers i ha combinat activitats formatives i lúdiques, amb una atenció especial a l’aprenentatge de l’anglès, en què participa l’equip docent del Centre d’Idiomes de la Universitat de València.

Peu de foto: Participants en la darrera edició del Campus Científic d’Estiu VLC/Campus en la sessió d’inauguració.