núm. 24  |  any 2012

Llegir per triar

Ma. Luisa Ferrándiz, coordinadora del grau en Farmàcia, recomana consultar el recurs 2.0 Pharmakon, www.pharmacomic.com, creat pel farmacèutic Rafael Borrás.

Els farmacèutics són els professionals de la salut experts en els medicaments i com s’utilitzen amb finalitat terapèutica en l’ésser humà. La seua feina es pot dur a terme en una oficina de farmàcia, en un hospital, mitjançant la recerca i el desenvolupament de nous fàrmacs en la industria farmacèutica, en altres centres de recerca, en la universitat, etc. La de farmacèutic és una de les professions més antigues i que més bé s’han sabut adaptar als canvis.

El projecte Pharmakon, creat pel farmacèutic Rafael Borrás, és un recurs 2.0 que, a través del còmic i les xarxes socials, promou el paper dels farmacèutics comunitaris i l’educació sanitària. El protagonista de la història «Pharmakon, en busca de la fórmula magistral» és el titular d’una oficina de farmàcia. Compagina la seua feina a la farmàcia amb la de professor a la facultat i va darrere d’una fórmula magistral molt revolucionària. El còmic combina suspens i aventura, ja que hi apareixen distints personatges que es volen fer amb la fórmula.

A més d’oferir entreteniment, aquest recurs busca, amb l’ajuda de les xarxes socials, d’un bloc i d’un canal propi en youtube, obrir debats sobre diferents aspectes sanitaris, socials i ètics fins i tot. A més, la plataforma Pharmakon mostra i valora els serveis de promoció de la salut que el farmacèutic, a través de la seua oficina i com a professional proper i de confiança, ofereix als ciutadans.