núm. 22  |  any 2012

Cinema i educació

La Unitat d’Igualtat de la Universitat de València organitza des de fa dos anys La Setmana per la Igualtat, dins la qual s’inclou un cicle de cinema que convida a la reflexió i a teixir un discurs sobre els temps i les vides de les dones:

www.uv.es/igualtat

L’Institut de Creativitat i Innovacions Educatives de la Universitat de València inclou sovint en la seua programació propostes formatives vinculades al cinema. La última que s’ha organitzat fa un recorregut, des del segle XX, per les manifestacions artístiques en l’audiovisual creat amb la tècnica de l’animació:

www.uv.es/icie

En juny de 2012 està prevista la inauguració de l’exposició sobre Prehistòria i Cinema al Museu de Prehistòria de València, amb la participació del director francès Jean Jacques Annaud. L’exposició ha estat organitzada per Paula Jardón (Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València) i compta amb el suport de l’Oficina de Transferència de Resultats d’Investigació (OTRI) i de Publicacions de la Universitat de València (PUV):

www.museuprehistoriavalencia.es

Adolfo Bellido, professor del curs Sentit i significat de l’art cinematogràfic del Centre Internacional de Gandia, dirigeix a Internet la iniciativa «En-cadena-2». Aquesta web aplega una revista i informació sobre cinema com ara crítiques de les novetats, bibliografia, etc.:

www.encadenados.org | misterarkadin@encadenados.org | misterkaplan@encadenados.org

Al Parc Científic de la Universitat de Barcelona, està allotjat el projecte «Filmhistoria», que edita una revista online sobre cinema i història:

www.pcb.ub.edu/filmhistoria

Alba Ambrós, professora de la Universitat de Barcelona, junt amb Ramon Breu i Jaume Soriano, han desenvolupat el projecte «Cinescola»:

www.cinescola.info

Professorat de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Madrid ha engegat el MUPAI, Museu Pedagògic d’Art Infantil (www.bellasartes.ucm.es/mupai). Relacionada amb aquesta iniciativa, que entre altres activitats realitza campaments per a adolescents sobre cinema, trobem la publicació de la revista Arte, individuo y sociedad:

www.arteindividuoysociedad.es | mupai@art.ucm.es

La Universitat de Valladolid, la Universitat Nacional d’Educació a Distància, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat d’Oviedo juntament amb d’altres centres, han donat suport al Congrés Educació Mediàtica i Competència Digital (octubre de 2011):

www.educacionmediatica.es

A la Universitat de Huelva s’allotja la pàgina «Cine y educación», amb una àmplia nòmina de recursos arreplegats per Enrique Martínez-Salanova:

www.uhu.es/cine.educacion

Una de les iniciatives pioneres de l’ús educatiu del cinema fou la impulsada per la cooperativa El Drac Màgic, fundada en 1970, que disposa de perfil al Facebook i canal en Youtube:

www.dracmagic.cat | drac.info@dracmagic.cat

Hi ha molts blogs i webs sobre l’ús educatiu del cinema. El blog 400 colps. Altres narratives dins i fora de l’escola dóna informació sobre iniciatives desenvolupades al País Valencià:

El Govern d’Aragó ha desenvolupat un projecte anomenat «Aula de cine» molt interessant:

www.auladecine.es