núm. 32  |  any 2016

Redacció

El passat mes de maig, i dins la programació de la Primavera Educativa, la Universitat de València va difondre les possibilitats formatives que tenen les seues activitats de divulgació amb una trentena de propostes que combinaven tallers, mostres i exhibicions sobre ciència i cultura.

El Vicerectorat d’Estudis de Grau i Política Lingüística, mitjançant el Servei d’Informació i Dinamització (Sedi), s’encarregà de coordinar la participació de la institució universitària que va ocupar un espai de 400 m² al llit vell del riu Túria i on es van implicar, al llarg de tres dies, més de 160 membres de la comunitat universitària, entre professorat, personal de serveis i estudiants. Si bé tots els participants tenien ja experiència en activitats de divulgació, la Primavera Educativa va propiciar l’actuació conjunta de diversos serveis i centres universitaris. Hi va haver tallers sobre plantes aromàtiques; llengua de signes; l´ús de la veu en l’escola; hàbits posturals; il·lusions òptiques; robòtica educativa; animals marins; cuina dels llegums i l’empremta ecològica. Es van fer, a més, exploracions podològiques i bucodentals, pràctiques de reanimació cardiopulmonar, una gimcana matemàtica, demostracions i experiments de química i de física, observació del sol amb telescopis, i construcció de jocs i joguines. Aquesta programació es completà amb una exhibició d’esport adaptat, l’actuació de la Colla de dolçaines i percussió de la Universitat i l’exposició de fotoperiodistes Diverses. Històries de dones.

A més, l’espai de la Universitat de València en la Primavera Educativa va proposar als visitants fotografiar-se vestits de doctors i, per això, es van instal·lar una sèrie de figures de cartró amb la indumentària acadèmica i amb els diferents colors de les disciplines.