núm. 34  |  any 2017

Què he d’estudiar per treballar en sistemes web, videojocs, multimèdia mòbil i sistemes de realitat virtual?

Francisco Grimaldo Moreno | Departament d’Informàtica. Universitat de València
Inmaculada Coma Tatay | Coordinadora del grau en Enginyeria Multimèdia. Departament d’Informàtica. Universitat de València
Miguel Arevalillo Herráez | Coordinador del grau en Enginyeria Informàtica. Departament d’Informàtica. Universitat de València

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la Universitat de València (ETSE) ofereix dues titulacions de grau que capaciten per a treballar en sistemes web, videojocs, multimèdia mòbil i sistemes de realitat virtual.

Si el que busqueu és un grau especialitzat en aquestes temàtiques, i que permeta la incorporació laboral sense una formació de postgrau addicional, el grau en Enginyeria Multimèdia és una opció que es caracteritza per contenir matèries purament tècniques i també d’altres de més creatives que s’enfoquen al món de la comunicació i a la gestió de projectes audiovisuals. Aquest grau permet, a més, especialitzar-se a través de les assignatures optatives impartides en l’últim curs, que abasten l’animació i els gràfics avançats, els sistemes d’àudio, la realitat virtual, les aplicacions mòbils i els videojocs.

D’altra banda, si teniu inquietuds formatives més àmplies, gust per la tecnologia i voleu ser a l’avantguarda, el grau en Enginyeria Informàtica és una alternativa molt completa. Aquest grau condueix a una formació de caràcter més general i polivalent combinada amb una variada optativitat que inclou assignatures que tracten aplicacions per a dispositius mòbils, programació multimèdia i tecnologies web semàntiques. Tant si esteu interessats pel hardware com pel software o per les xarxes de comunicació, aquest grau no solament obre les portes a l’ocupabilitat sinó també a l’especialització, i ofereix moltes possibilitats en tots dos sentits.

Itinerari formatiu

Si us interessa la programació, les xarxes, la realitat virtual, o els videojocs, tant el grau en Enginyeria Multimèdia com el grau en Enginyeria Informàtica de l’ETSE són una possibilitat. I siga quina siga l’elecció, es pot complementar la formació rebuda amb el màster oficial en Tecnologies Web, Computació en el Núvol i Aplicacions Mòbils.